چگونه از فيس بوك بهترين استفاده را بكنيم؟

15 07 2008

همانطو كه قبلآ هم گفتم كه ويژگي ويژگي فيس بوك پيچيدكي آن در عين سادگي آن است.با بودن تعداد زياد اپليكيشن هاي فيس بوك،واقعآ تعيين اينكه از كدام يك استفاده كنيم سخت هست.واقعآ بعضي از اپليكيشن هاي فيس بوكي كاربرد خاصي جز اسپم بودن ندارند.به همين دليل استفاده‌ي صرف از هر اپليكيشني نمي تواند باعث بهتر شدن فيس بوك شود،كه حتي ممكن است كه كار با فيس بوك راسخت‌تر كنند. در اين پست قصد معرفي افزونه هايي براي استفاده‌ي بهتر از فيس بوك رادارم كه اميدوارم برايتان مفيد واقع شود.قبل از هر چيزي اين پست را تقديم به دكتر مزيدي عزيز مي كنم كه لينك اين مطلب را در ريد رايت وب در بلاگشان نوشتند و باعث شدند من بيشتر از ايني كه هست با فيس بوك آشنا بشم!

به طور كلي براي اين كار اپليكين هاي مورد استفاده براي فيس بوك را به 4 دسته تقسيم مي كنيم:
1.استفاده از ويژگي هاي اختصاصي فيس بوك

  • از ايميل فيس بوك براي ارسال ايميل هايتان استفاده كنيد. بله با اصستفاده از امكان پيام رسان فيس بوك شما مي توانيد به راحتي از داخل فيس بوك براي دوستانتان ايميل بفرستيد.چه دوستاني كه در فيس بوك داريد و چه كساني كه ايميلشان را فقط داريد. در اينجا يك سوال پيش مي آيد كه اين امكان فيس بوك مي تواند مفيد باشد؟ از نظر بعضي ها اين امكان فيس بوك يك امكان بي مورد و به درد نخور در فيس بوك است كه لزومس ندارد از آن استفاده شود ولي خوب بعضي هاي ديگر نظر ديگري را در اين مورد دارند. نظر اين افراد اين است كه اگر كسي بخواهد براي من ايميل بفرستد يا مي تواند با ايميل اصلي من براي من ايميل بفرستد يا اينكه با تويتر من رو خيژبر كند و اينكه استفاده از ايميل فيس بوك براي من ايميل بفرستد يك جورهايي اضافه كاري است. اينكه از كدام ايميل استفاده كنيم بستگي به نگاه هر فرد به ان شبكه‌ي اجتماعيي است كه در آن قرار دارد. براي يك كاربر واقعي فيس بوكي ايميل واقعي فقط براي كار هاي bussines است و براي كارهاي ديگر استفاده از ايميل فيس بوكمي تواند خيلي بهتر باشد! در هر صورت خود دانيد كه از كدام يك استفاده كنيد!
  • از امكان facebookEvent استفاده كنيد : ابزراي است براي مديريت آنلاين برنامه هايتان. همين! با كمك اين ابزار قدرتمند در فيس بوك شما علاوه بر اينكه مي توانيد كارهاي خودتان را برنامه ريزي كنيد امكان مشاهده‌ي تاريخ تولد دوستانتان را داريد.چون هركسي كه در فيس بوك عو مي شود تارخ تولد خودش را مي نويسد و فيس بوك با كمك اين ابزار در روز تولد دوستانتان شما را خبر مي كند تا با كمك آن براي آنها هديه بفرستيد!
  • از امكان Block apps Spam استفاده كنيد: تاكنون افزونه هاي زيادي براي فيس بوك درست شده اند كه كار آنها ارسال دعوتنامه براي دوستي، بازي  و … است و شايد شما دوست نداشته باشيد كه اين درخواست ها را دريافت كنيد.فيس بوك به طور پيش فرض اي امكان را براي كاربران فراهم آورده است كه بتوانيد اين اپليكيشن را بل.كه كنيد و ديگر كسي نمي تواند با كمك اين اپليكيشن براي شما دعوتنامه بفرستند. همچنين امكان پاك كردن تمام درخواست هايي كه به ناخواسته بريا شما رسال مي شود را داريد.براي مطالع بيشتر اين مطلب را مطالعه كنيد
  • از امكان Go Mobile استفاده كنيد : با نصب اين افزونه مي توانيد در هر وضعيتي كه هستيد از فيس بوك استفاده كنيد! مي توانيد با اين افزونه عكس هايتان را از طريق موبايلتان به فيس بوك ارسال و آپلود كنيد. همچنين مي توانيد از طريق موبايلتان به پيام ها پاسخ دهيد و حتي پيام بفرستيد! در صفحات ديگران نظر بنويسيد و به طور كلي همه كاري را با فيس بوك بكنيد. هم چنين مي توانيد از طريق آدرس http://www.m.facebook.com  از طزيق موبايلتان به طور مستقيم به فيس بوك برويد.البته اگر مي خواهيد كه از طريق موبايلتان از اپليكيشن ها استفاده كنيد البته بايد قبل از اين كار ها براي فعال كردن اين امكان،امكان اين كار را از طريق اين بخش فعال كنيد. فراموش نكنيد اين اپليكيشن را به صفحه تان اضافه كنيد.با كمك اين اپليكيشن شما مي توانيد از طريق موبايل وبدئو هايتان را به طور مستقيم به فيس بوك ارسال كنيد

2.استفاده از اپليكيشن هايي براي انجان كار هاي ديگر

در صورتي كه مي خواهيد از تمام امكانات فيس بوك استفاده كنيد از اپليكيشن هاي زير هم مي توانيد استفاده كنيد.

  • eBay : افزونه‌اي جالب كه با كمك آن مي توانيد اي باي را به صفحه تان در فيس بوك بياوريد.با كمك اين افزونه مي توانيد ليست چيز هايي را كه مي خواهيد در فيس بوك به فروش برسانيد در پروفايلتان قرار دهيد و ان را در همين فيس بوك به دوستانتان در فيس بوك بفروشيد!  همچنين مي توانيد با كمك اين افزونه به ليت فروش دوستانتان در اي باي دسترسي داشته باشيد و حتي در مورد آنها نظر هم بدهيد!
  • paypal : اين افزونه رو هم از دست نديد.چيزي تو مايه هاي همون بالايي است!
  • Zoho: با كمك اين افزونه مي توانيد به تمام فيال هايي office تان در فيس بوك دسترسي داشته باشيد. البته افزونه‌ي ديگري هم وجود دارد كه با كمك آن مي توانيد در فيس بوك به فايل هايتان در Google Docs دسترسي داشته باشيد.
  • اشتراك فايل هايتان : با اين افزونه مي تواني به فايل هاي آپلود شده تان در box.net و Divshare در فيس بوكتان دسترسي داشته باشيد و آنها را به اشتراك بگذاريد!
  • To-Do list: با اين افزونه مي توانيد ليست انجام كار هايتان  را مديريت كنيد
  • تقويم : با كمك اين افزونه مي توانيد يك تقويم حرفه اي داشته باشيد. با اين افزونه حتي مي توانيد Googe Calender را در فيس بوكتان داشته باشيد

3.ابزار هاي وب2 را به فيس بوكتان بياوريد!

اگر فكر مي كنيد كه استفاده از فيس بوك باعث مي شود كه شما از ديگر سايت هاي وب2.0 يي جدا شويد در اشتباه هستيد! چون خود فيس بوك از مصداق هاي اصلي وب2.0 است. سايت فيس بوك باز هم براي شما اپليكيشن هايي را پيشنهاد مي كند كه با كمك آنها مي توانيد وب2.0 را در فيس بوكتان داشته باشيد

  • FreindFeed: البته كه با فيس بوك مي توانيد فرند فيد را به صفحه تان در فيس بوك بياوريد. كافي است اين اپليكيشن را در صفحه تان در فيس بوك نصب كنيد.به اين ترتيب مي توانيد فيس بوكتان را فرند فيدي كنيد!
  • Flickr: براي اين سرويس web2.0 بيش از 100 اپليكيشن وجود دارد كه هر كدام مزاياي خود را دارد ولي خوب اگر دوست نداريد كه ازآنها استفاده كنيد مي توانيد اين يكي را امتحان كنيد! با كمك تين اپليكيشن مي توانيد عكس هايتان را در فليكر به فيس بوكتان وارد كنيد و فليكر را در فيس بوك داشته باشيد!
  • Twitter: اگر تا الان فيس بوكي شده باشيد حتمآ مي خواهيد كه تويترتان را از فيس بوكتان آپديت كنيد.مشكلي نيست! اين اپليكيشن را نصب كنيد. و حالش را ببريد!
  • Upcomming: قبل از اينكه در مورد اين اپليكيشن بگويم اين را در مورد اين سرويس بگويم كه Upcomming سرويسي از يا هو است كه با كمك آن مي توانيد آخرين اتفاقات در منطقه‌ي خودتان را داشته باشيد! البته اين سرويس زياد در مورد ما ايراني ها صدق نمي كند، دليلش هم تحريم و اين قضايا نيست،بلكه عدم استقبال از اين سرويس در بين ايراني ها است. خلاصه اگر دوست داريد اين سرويس را در فيس بوكتان داشته باشيد اين اپليكيشن را نصب كنيد كار تمام است!
  • به اشتراك گذاري كتاب ها: حتمآ اسم سايت هاي زيادي را در مرود اشتراك گذاري كتاب ها شنيده ايد،مثلآ GoodReads كه من در آن عضو هستم و مي شناسمش! ويا خيلي از سايت هاي ديگر به اشتراك گذاري كتاب ها مثل Shelfari،VisualBook Shelf،يا BookShare. با نصب اپليكيشن هاي مربوطه ميتوانيد اين ساي ها را در فيس بوكتان داشته باشيد
  • جستجو بين افراد: با كمك اين افزونه مي توانيد به صورت ساده و البته عالي در ميان افرادي كه در فيس بوك عضو هستند جستجو كنيد و فرد مورد نظرتان را پيدا كنيد
  • Link Profile: يك افزونه‌ي عالي براي كساني كه در سايت هاي مختلف پروفايل دارند مثل 360،technorati،Flickr،… . با كمك اين اپليكيشن مي توانيد هاي ديگر خود را در جاهاي ديگر در فيس بوكتان لينك كنيد.
  • Blog RSS Feed Reader: اين يكي رو خودم به مطلب اضافه كردم و جز مطلب در مقاله‌ي اصلي نبود! با كمك اين افزونه مي توانيد آخرين نوشته هايتان را در صفحه تان در فيس بوك به نمايش بگذاريد.بسيار جالب است و توصيه مي كنم اگر وبلاگ داريد حتمآ اين اپليكيشن را نصب كنيد

4.از فيس بوك امتياز بگيريد!

شما مي توانيد با از فيس بوك خيلي بهتر از اينها استفاده كنيد و آنرا بتركونيد!

  • مي توانيد تعداد زيادي افزونه فايرفاكسي را براي فيس بوك در اينجا پيدا كنيد
  • اگر مي خواهيد كه جستجو هايتان را هم در فيس بوك بكنيد مي توانيد اين افزونه را نصب كنيد آن را باديگران به اشتراك بگذاريد! يعني شما مي توانيد جستجو هايتان را در فيس بوك به اشتراك بگذاريد! اين افزونه كاري است از شركت مايكروسافت بود كه مي توانيد در همان صفحه نصب اپليكيشن ها ويژگي هاي آنرا مطالعه بفرماييد ولي خوب اگر اينجا هم مي خواهيد كه طرف گوگل را بگيريد اين افزونه را از دست ندهيد!

پي نوشت: دوستان با در انتهاي اين مقاله‌ي طولاني چند نكته را خدمتتان عرض كنم:

  1. اولآ كه من واقعآ آدم امانت داري نبودم! چون تمام اين مقاله رو ترجمه نكردم دليلش هم اين بود كه بعضي از اپليكيشن هايي كه در مقاله‌ي اصلي نوشته شده بود واقعآ اصلآ به درد ايراني هاي اخل كشور نمي خورد به همين خاطر از نوشتن آنها خودداري كردم. اگر خيلي دوست داريد مقاله‌ي اصلي را بخوانيد!( لينكش در انتهاي پست هست)
  2. براي اون دوستاني كه مي فرمايند فيس بوك برايشان در وضعيت انسداد! به سر مي برد اين مطلب را شديدآ توصيه مي كنم!

منبع

کارها

Information

23 responses

2 08 2008
اعظم رحیم پور

با سلام
من در فیس بوک عضو شدم اما نمی دانم چطور ایمیلهای فیس بوکی که واسم فرستاده شده فعال کنم.
چند بار روی لینک طولانی که فیس بوک پس از عضویت واسم فرستاد کلیک کردم اما پیغام صفحه مسدود است آمد لطفا من را راهنمایی کنید.

14 02 2009
زیلان

بسیار برایم مهم شد !

27 02 2009
مژگان

من که اصلا بلد نیستم باهاش کار کنم چی؟!

19 03 2009
بهترين مطالب تك نويس در سال87 « تک نویس

[...] چگونه از فيس بوك بهتر استفاده كنيم [...]

9 07 2009
baran

من تازه عضو شدم هیچی ازش نمی دونم!!!!!

19 10 2009
-

اصلا نمی دونم چطور باید مطلب بنویسم..

11 11 2009
میثم کربلائی

good

25 04 2010
حسام

فیس بوک که فیلتره .
نمیشه ازش استفاده کرد.

9 03 2011
b4s

az 2nya aghabi jojo

1 11 2013
مهرشاد

در گوگل بنویس download freegateواون رو دانلود کن…….فری گیت رو که دانلود کردی راحت برو فیس بوک……….

23 09 2010
جی

کی میگه فیلتر من 89/7/1 در فیس بو ک هستم و فقط نمی دونم چگونه چت یا ………حال کنم هر که بتونه کمکم کنه راه ورود به فیس بوک و سایتهای که فیلتر شده را بهش میگم …………………

http://www.jasemkazme@hotmail.com

18 06 2011
کیوان

سلام
من دارم توی فیس بوک برای کارم تبلیغ می کنم ولی مسیبج هایی که می فرستم می ره توی یک بخشی از پیام ها به اسم other برای همین طرف متوجه نمی شه که بهش مسیج دادم باید چی کار کنم تا مسیج هام به قسمت اصلی فرستاده بشه؟

15 09 2011
هيوا

سلام من هيوا
اين ايميل منه lojar_hiwa@yahoo.com
من عضو فيس بوكم اما مدتيه رمزمو فراموش كردم نميتونم وارد بشم ممنون ميشم راهنماييم كنيد كه بازيابي رمز انجام بدم خيلي خيلي ممنون ميشم تو رو خدا كمكم كنيد

28 10 2013
shekib

چند بار فیس بوکتونو با رمز اشتبا باز کنید شبکه رهنمایتان میکند

18 09 2011
پارسا

کاری نداره اسون

18 09 2011
saeidjapani

سلام……کمکم کنید
من می خوام پیام های زیادی از طریق فیس بوک به دوستانم بدم یه برنامه خوب بهم معرفی کنید.برنامه Facebook.Blaster.Pro. پیام نمی فرسته یا اگه میفرسته به طرف مقابل نمیرسه..دیگه برنامه دیگه ای نیست
خواهش میکنم کمکم کنید.هرچه سریعتر بهتر.شدیدا احتیاج دارم
اگه امکان داره از طریق ایمیل جوابمو بدید
ایمیل من:saeidjapan@gmail.com

27 10 2011
حسین شیرانی

سلام.مدتیه عضوفیس بوک شدم اما طریقه استفاده از انرا نمیدانم.لطفا مرا راهنمایی کنید ایمیلم رومینویسم
hosseinshiravani@yahoo.comخواهش میکنم به این ادرس درصورت امکان کمکم کنید

19 01 2012
masi

saaaaaaaaaaaaaaaalam masi hastam mamnon az rahnamaiitoon
manam taze ozv shodam age emkan dare mano rahnamaii konid
ba tashakor»masi»

16 12 2012
ali

salam ali hastam chetor ba facebook kar konam . avalin barame. mishe komakam konid merci bacheha
ahmadia688@yahoo.com

8 02 2013
لاله

سلام منم جدیداعضوفیس بوک شدم ولی نمیدونم چطورتوش کارکنم ودوستامو اد کنم لطفاکمکم کنید ایمیل من http://www.lale_radan@yahoo.com

27 02 2013
مریم

سلام من تاریخ تولد میلادی که هنگام ورود وارد کردم رو یادم نیست آیا راهی هست که بتونم وارد فیس بوک بسم آخه چند وقت وارد نشدم الان تاریخ تولدم رو میخواد :(

26 05 2013
rozhi

من تاریخ تولدم روبیش تر از سنم زدم چطوری میتونم عوضش کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟راستی فیس بوک من فارسی زبونش….

7 05 2014
tahere

سلام دوستان من هيچي از فيس بوك نميدونم ميخوام عضو بشم لطفا منو راهنمايي كنيد عضو شدن و واردشدن تو فيسبوك ودر كل استفاده از ابزارها رو نميدونم ميخوام ياد بگيرم ممنون ميشم كمكم كنيد

پاسخی بگذارید

دنبال‌کردن

هر نوشتهٔ تازه‌ای را در نامه‌دان خود دریافت نمایید.

