چگونه آنتی اسپم جیمیل کار میکند؟

15 05 2008

یکی از مشکلات همیشگی کاربران اینترنت و و بالاخص در ایمیل ها هرزنامه ها یا spam است که به صورت ناخواسته به ایمیل افراد وارد می شود. احتمالآ شما هم اولین ایمیل خودرا در yahoo! درست کرده‌اید.خوب من هم مثل شما بوده‌ام و اولین ایمیل خودم را در yahoo mail ساختم. ولی بعد از مدتی که به برتری های Gmail و امکانات فوقالعاده‌ی اون آشنا شدم از یاهو کوچ کردم و به گوگل آمدم و از این کارم هم خیلی راضیم! ولی نکته اینجاست که من تقریبآ یک سال به آن ایمیلم که در یاهو ثبت کردم نرفتم،چندی پیش تصمیم گرفتم به آن ایمیلم هم یک سری بزنم. وقتی که صفحه‌ی ایمیلم را باز کردم دیدم تعداد ایمیل های درون inbox ام 2000 تا بود! و این نشان می دهد که اسپم ها چقدر مزاحم هستند! این در حالی است که کاربران Gmail مدتها است که از دست اسپم ها در امان مانده‌اند. ولی بازهم شاید عده‌ای به اهمیت این موضوع توجه نکرده باشند. برای اینکه اهمیت این موضوع را بهتر بفهمید به نمودار زیر توجه کنید.

در این نمودار شما می بینید که میزان اسپم هایی که جیمیل از ورود آنها به inbox شما جلوگیری کرده است چقدر است! حال به نمودار آبی رنگ توجه کنید،می بینید که میزان اسپم های از زیر دست در رفته‌!‌ی Gmail چقدر کم است که واقعآ باید به خاطر این کار مسئولین گوگل و مهندسان Gmail به آنها تبریک گفت.
پس شعا همیشگی ما: مرگ بر یاهو میل! هایل
Gmail!
در ضمن اگر می خواهید بدانید که جیمل چگونه جلوی هرزنامه ها را می گیرد به ،ویدئویی که آنها در مورد چگونگی موتور های جلوگیری کننده از هرزنامه ها ساخته اند توجه کنید!

کارها

Information

پاسخی بگذارید

