10 ویژگی برتر اپرا

31 03 2009

هنوز هم با وجود شاهکاری به نام فایرفاکس ، عده ی زیادی اپرا را بهترین مرورگر دنیا می دانند.مرورگری سریع و سبک که دارای ویژگی های بسیار خوبی نیز می باشد. در زیر لیست ده امکان اپرا را می بینید که آن را به نسبت opera_browser،نسبت به همتایان رقیبش متمایز می کند.

1. Opera mail:در صورتی که برای چک کردن ایمیل هایتان از ابزار های رومیزی مثل موزیلا تاندربرد یا آوت لوک استفاده می کنید،با استفاده از اپرا دیگر نیایزی به استفاده از این نرم افزارها ندارید،چون خود اپرا به صورت پیش فرض این امکانات را دارد:

2.امکان پیش نمایش صفحات : در اپرا با قرار دادن ماوس برروی هر تب  ،می توانید به صورت زنده پیش نمایش آن را ببینید.

3.امکان IRC به صورت پیش فرض.

Speed dialing.4: یک امکان خوب که با کمک آن می توانید لیست آخرین سایت های بازدید شده را در صفحه ی جدید ببینید.والا ! نمی  دونم چطوری باید توضیح بدم! برای این منظورتصویر زیر را ببینید:

speed-dial-tabs4

5.Notes: در صورتی خیلی عشق نت برداری هستید! می توانید از این امکان اپرا استفاده کنید و حالش را ببرید!

6.پیش نمایش فید ها: با کمک این امکان می توانید قبل از مشترک شدن یک فید ، مطالب آن را در فیدخوان اپرا ببینید.این امکان از نسخه ی 9.63 اضافه شد.

7. دانلود از تورنت: این یکی به نظر امکان جالبی می آید. با استفاده از این امکان ،اپرا در خود دانلود منیجرش ،امکان دانلود کردن از تورنت را فراهم کرده است. این امکان دراپرای 5 بعد از توافق اپرا با کمپانی تورنت  در سال 2001 ایجاد شد.

8.رفع بلا!: راستش را بخواهید معادلی بهتر برای این امکان اپرا نتوانستم پبدا کنم! در صورتی که دستتان بخورد و یک تب ار همینجوری ببندید،با استفاده از این امکان اپرا می تواند آن تب از دست رفته بازگردانید!(دوستان عزیز در صورتی که معادلی بهتر دارند بفرمایند!)[البته این امکان هم  به صورت پیش فرض در فایرفاکس وجود دارد!]

9.Scrooll marker: امکانی که من نتوانستم معادلی از آنها در فایرفاکس پیدا کنم.با استفاده از این امکان شما خواهید توانست با Mark کردن قسمتی از یک صفحه ی وب ، صفحه ی موردنظرتان را از انجا پی بگیرید

10.Mous Gesture: با کمک این ویژگی شما می توانید با حرکات ماوستان کارهای مختلفی انجام دهید!

راستش را بخواهید وقتی که نوشته ی اصلی این پست را خواندم تصمیم گرفتم که عنوان پست را :10 ویژگی برتر اپرا که بودنشان در فایرفاکس عجیب به نظر نمی رسد» بگذارم ! ولی خوب با احترامی که به اپرا کارها !دارم ، از قرار دادن افزونه های فایرفاکس در برابر هر شماره خود داری کردم. ولی باید این را پذیرفت که تمامی امکانات فوق را می توان در فایرفاکس داشت!  حتی بهتر از خود اپرا!


کارها

Information

22 responses

1 04 2009
4f5h1n

می تونم بگم شانس اوردی که چند خط آخر نوشتی….
همه این امکاناتی که گفتی، خیلی بهتراش تو firefox پیدا میشه…
برای نمونه فقط sitelauncher رو تست کن تا بفهمی speed dial خیلی ابتدایی هستD:

1 04 2009
علی

سلام دوست عزیز،دوبار اومدم داخل وب شما و با اجازه دوتا از آرشیوها را هم کپی کردم ، امروز هم دوباره اومدم و بالاخره بوک مارک کردم تا همیشه بیام ، سایت خودم هنوز کامل نشده ولی کامل شد آدرس شما را هم با رخصت از شما قرار میدم،راستی عید شما مبارک و متشکرم

1 04 2009
امین

حق با توه می تونیم داشته باشیم
اما… شماره 9 رو نفهمیم

1 04 2009
فرهاد

ممنون باید بگم اپرا یه ویژگی داره که هیچ مرورگری به گردش نمیرسه اونم سرعت بالای این مرورگره دمشون گرم

1 04 2009
1 04 2009
رضا

خر هرکی اپرا استفاده نکنه بهترین مرورگر دنیاست من 2 ساله درم ازش استفاده میکنم و mozilla safari ie max down هم استفاده کردم ونتیجه گرفتم هیچی OPERA نمیشه

1 04 2009
pejman

vaqan har ki opera ro vel kone eshtebah mikone ….

1 04 2009
علی

من دو ساله دارم از opera استفاده میکنم بعضی مواقع از مرورگرهای دیگه هم استفاده میکنم ولی opera یه چیز دیگه است هم سبک و هم سریع بر خلاف firefox. ولی از کشتو مردهای ff میخوام برای ویژگی های زیر در opera یه افزونه معرفی کنن:
در opera اگر 10-20 تا tab باز باشد و بعد مرورگر را کلا close کنیم وقتی دوباره اونو باز کنیم در صورتی که به اینترنت وصل نباشیم دقیقا همون صفحاتی رو که باز مونده بود دوباره باز میکنه. برایff یه همچین چیزی وجود داره با این فرق که تویه Opera فرقی نمیکنه که به اینترنت وصل باشیم یا نه از cache اش میاره ولی ff فقط در صورت وصل بودن به اینترنت اینکارو میکنه.(در ضمن یه سری افزونه ها هستن برای ذخیره کردن اون تب ها من نمیخوام خودم تک تک اونارو save کنم میخوام بصورت خودکار save و بعد بصورت offline بیان)

1 04 2009
ali

aga vase gozniye 8 behtare benvisid » Tab Bargardun «

2 04 2009
Reza

ممنون دوست عزیز!

1 04 2009
شهریار شیردل

فکر میکنم اپرا توربو که به زودی نسخه فاینالش منتشر میشه فراموش شده که باید گفت حرف نداره.

1 04 2009
navid

اپرا بهترینه

1 04 2009
محسن

انتخاب حرفه‏ای‏ها اپرا

2 04 2009
Only Opera

اپرا سریعترین و امنترین مرورگره.

3 04 2009
سعيد

فقط اپرا

هيچ چي اپرا نميشه.

از نظر من بسيار كامل و عالي هست

تمام اين امكاناتي هم كه فايرفاكس توي نسخه 3 گذاشت تقليدي از اپرا بود.

شركت سازنده اپرا بهترين ايده ها رو داره و تونسته مرورگري عالي بسازه.

من مطمئنم نسخه 10 كه بياد همه مرورگر ها رو درو ميكنه!!!!

4 04 2009
امین

خوشحالم که شما هم ار طفداران این مرورگر محبوب هستید
البته من اعتقاد دارم که سرعتی که اپرا داره هیچ مرورگر دیگه ای نداره
با تشکر

9 04 2009
بهرام

من هم با اپرا راحتم
سرعت خوبی داره
ضمننا از « مای اپرا »بیشتر لذت میبرم

10 04 2009
علیرضا

سلام
عالی بود
فقط اگه Opera هم مثل IE میتونست سایت ها رو در Offline نمایش بده خوب بود
متاسفانه با همه خوبی های این مرورگر، این امکان Opera به خوبی IE نیست.

11 04 2009
سعيد

به نظر من كه اپرا فوق العادست و هم امكاناتش بالاست و هم جذابه و هم سرعت باز كردن صفحاتش خيلي بالاست و هم اينكه هيچ موقع هنگ نميكنه و سنگين نميشه. ضمنا آقاي عليرضا، نسخه 9.6 به بعد اپرا امكان مشاهده آفلاينش هم خيي قوي تر شده. فقط اپرا و ديگر هيچ

12 04 2009
محمد ف

یه قابلیت جالب و بسیار بسیار پر استفاده برای من opera synchronize هستش.

از منوی فایل گزینه synch opera رو انتخاب میکنیم. 10 ثانیه ای یه اکانت اپرا میسازی و بعد دیگه همه بوکمارک ها و تنظیماتتون و یادداشتها تو این اکانت ضبط میشه و کافیه با هر اپرایی از هر جای دیگه ((حتی موبایل)) به اینترنت وصل شی و اسم و پست رو بدی تا اونا رو واست بیاره.

اپرا رو از ورژن 8 شناختم و اونوقت اینترنتو شناختم.

از دوستان غیر اپرایی میخوام یه بار با کاربرای ماهر اپرا بشینن، و فقط منصف باشن…

25 05 2009
آموزش و مقاله (136 لینک) « لینکهای داغ از سراسر وب

[…] 119- 10 ویژگی برتر اپرا […]

3 04 2011
deski tarasowe

Aw, this was a really nice post. In idea I want to put in writing like this moreover – taking time and precise effort to make an excellent article… but what can I say… I procrastinate alot and by no means appear to get one thing done.

بیان دیدگاه