اگر وردپرس را دوست ندارید،مشکلی نیست! میهن بلاگ هست!

9 01 2009

سه چهار سال پیش وقتی که تازه با اینترنت آشنا شده بودم ، از اینترنت تنها یاهو مسنجر را می شناختم و بس! تااینکه بعد از مدتی فهمیدم که وبلاگ چی هست. اون موقع با بلاگفا خیلی حال می کردم ، ولی بعد از مدتی تصمیم گرفتم که دیگر سرویس های وبلاگ نویسی را تست کنم و مقایسه کنم.آن موقع ها که تازه بیاتو موزیک (مرحوم!) آمده بود ،جو ساختن یک وبلاگ دانلود موسیقی بهم دست داد و تصمیم گرفتم که در میهن بلاگ یک همچین وبلاگی را درست کنم.

اون موقع وبلاگم خیلی پر بازدید بود( آماری حدود 5000 نفر در روز) .تا اینکه یک روز که خواستم بروم برای آپدیت وبلاگم (ان هم به صورت کاملآ فله ای!) دیدم که کل مطالبم پریده! فقط آدرس بود و بس! بعد ها کاشف به عمل اومد که «یکی از سرور های میهن بلاگ سوخته» و خیلی از وبلاگ ها بر باد فنا رفته اند… .


توی این مدت اخبار مختلفی را در زمینه ی میهن بلاگ در سایت های مختلفی از جمله پرشین وبلاگ می دیدم ولی به داشبورد وبلاگ در میهن بلاگ مدتها بود که نیامده بودم.امروز به صورت تصادفی تصمیم گرفتم که وبلاگ قبلی ام یه سری بزنم ، دیدم که  چی شده!! واقعآ یک سرویس فوق العاده ی وبلاگ نویسی را جلوی چشمانم دیدم که شباهت بسیار زیادی به وردپرس داشت (البته شاید این مسئله عمدی نبوده!). در هر صورت وقتی به بخش قالب های وبلاگ رفتم دیدم که کلی قالب وردپرس را به میهن بلاگ ترجمه کرده اند و این کار بسیار خوبی است . چون با این کار خیلی از وبلاگ نویسان و طراحان آماتور(که احتمالآ گذرشان به وردپرس نیافتاده) با قالب های استاندارد آشنا می شوند (واقعآ از این قالب های مزخرفی که خیلی از این به اصلاح طراحان طرح می کنند بدم می آید ،انصافآ اعصاب آدم را به هم می ریزند!) .

در همان نگاه اول چیزی که نظرم را به خودش جلب کرد بخش اطلاعات آماری وبلاگ بود که خیلی شبیه سیستم آمار گیری وردپرس بود(از این حرفم مطمئن نیستم ولی من تا الان جز میهن بلاگ ،هیچ سرویس وبلاگ نویسی دیگری را ندیده ام که سیستم آماری به این خوبی در داشبورد وبلاگ داشته باشد).

امکان ایجاد نسخه ی پشتیبان از وبلاگ ،امکان ایجاد نظر سنجی ،صندوق پیام  والبته  امکان تعریف چندین موضوع  برای یک پست(که البته به جز میهن بلاگ، پرشین بلاگ و چندتا سرویس دیگر»که الان خاطرم نیست» در سرویس ایرانی دیگری ندیده ام(از جمله بلاگفا) ) و همچنین امکان درون ریزی پست ها از وبلاگ سرویس های دیگر مثل «وردپرس به میهن بلاگ» (نمونه را ببینید،در کمتر از یک ثانیه مطالب این وبلاگ به میهن بلاگ ارسال شد!البته فقط برای تست است نه چیز دیگر !من در وردپرس ماندنی ام!)،همچنین امکان تعریف رمز برای هر پست  از جمله امکانات خوب این سرویس است.

آفرین به طراحان عالی و خوش ذوق میهن بلاگ که این سرویس به خاک افتاده این گونه زنده کرده اند.
باید اعتراف کنم که سرویس بزرگ دیگری که در ایران برای وبلاگ نویسان امکانات خوب دیگری فراهم میکند پرشین بلاگ است،که در نسخه ی جدیدش خیلی عالی شده و البته زود به زود هم امکانات زیادی را به آن اضافه می کنند.

ولی واقعآ چیزی که می تونه خیلی جالب باشه اینه که این سرویس ها یک برنامه مدیریت محتوی رایگان و اوپن سورس مثل وردپرس یا جوملا را بنا کنند و منتشر کنند.به نظرم با پشتیبانی خوب این سرویس ها با موفقیت های زیادی مواجه می شوند به دو دلیل:

اولآ اینکه بعد از سوختن سرورهای میهن بلاگ و هک شدن پرشین بلاگ و مشکلاتی که برای بلاگفا پیش آمد،مشکل اساسی که کاربران با این سرویس ها داشتند ،عدم اطمینان از سرورهای این سایت ها بوده است

ثانیآ اینکه کاربرانی که شاید مطالبی را بخواهند بنویسند که با قوانین این سایت ها مغایر باشد می توانند از این سیستم در هاست شخصی خود استفاده کنند(باقی مشکلات دیگر با خودشان خواهد بود).

از مطلب فوق لطفآ بد برداشت نکنید!  انصافآباید مسئولین سرویس های ایرانی در بخش قوانین وبلاگشان تغییراتی را اعمال کنند،چون با وجود سرویس های آزاد خارجی شاید خیلی از وبلاگ نویسان نخواهند که از این سرویس ها استفاده بکنند. خیلی وقت ها هم نقض قوانین را از خود صاحبان سرویس ها داشتیم.به همین دلیل ممکن است که کاربران، زیاد تمایلی به استفاده از این سرویس ها نشان ندهند.

به مسئولین هر دوتای این سرویس ها خسته نباشید میگم.امیدوارم موفق باشند.

مرتبط:
نشخه ی 4 میهن بلاگ هم آمد(به نقل از پرشین وبلاگ)

این را هم بخوانید


کارها

Information

8 responses

9 01 2009
م. رستمی

درود

به تازگی با میزبان وبلاگ چهل ستون اشنا شدم. بنظر میرسه که تازه کار باشند اما امکانات بسیار خوبی دارد.
http://www.40sotoon.net

دیدنش بد نیست.

10 01 2009
حاشیه !!

طراحی قالب :

من می تونم هر قالب وردپرس رو یا هر طرح دیگه ای رو تن میهن بلاگ یا بلاگفا کنم !

خوب اگه خواستین Email بدین !

alireza.oh@gmail.com

11 01 2009
amin

ديگه هيچ كدوم به سرويس وبلاگ نويسي ايران بلاگ نميرسه امكانات فوق العاده اي داره
http://www.iranblog.com

11 01 2009
بهروز

سلام….

منون از این پستت….ولی میهن بلاگ همیشه سالاره منم مثل تو یه وبلاگ داشتم که بازیدیدش هم بالا بود که متاسفانه بخاطر همون مشکلی که برای میهن بلاگ پیش اومد وبم رو از دست دادم و توی همون دوران بازم رفتم و توی میهن بلاگ یه وبلاگ دیگه ثبت کردم….و الان هم بیش از یک سال هستش که از این سرویس قدرتمند ایرانی استفاده میکنم و حالشو می برم….

از شما به خاطر این پست و از مدیران میهن بلاگ به خاطر این همه امکانات جدید تشکر می کنم.
به وبلاگ من هم سر بزن…پشیمون نمیشی…!!

موفق باشی
بابای

12 01 2009
زیلان

وقتی که با بلاگها می تونی به راحتی با وردپرس فارســــــــــی کار کنی چه نیازیه به میهن بلاگ 4 ؟
در ضمن یه سوال داشتم که یادم رفت بپرسم !!!
http://WWW.Bloghaa.COM

13 01 2009
موبفا

سلام رضا جان
اول بابت لینکت به 3 تا وبم منظورم کلیپی , ناد32 و موبفا ممنونم منم با اجازه لینکیدمت
دوما تا بلاگفا هست من سمت هیچ کدومشون نمیرم 😀
درسته وردپرس غولی هست واسه خودش اما نمیدونم ته دلم انگار یه چیزی توش کم دارم اما با بلاگفا به خاطر سادگیش راحت تر هستم بعدش یه چیز دیگه !
اگه راهی بود که میشد کل 1000 پستم رو از بلاگفا به وردپرس یکجا و بدون دردسر میبردم مطمئا باش اینکارو میکردم
فعلا در زندان آقای شیرازی به من خوش میگذره !
موفق باشی بابای !

16 01 2009
سورن

سلام.
مایل به تبادل لینک هستی؟

18 01 2009
Kazar

به نظر من هیچ چیزی مثل وردپرس دات کام نمیشه ! هم امکاناتش عالیه و هم سرورهاش مطمئنه . سرویس های ایرانی هم دارن خودشونو میکشن تا به امکانات وردپرس برسن . 😉

بیان دیدگاه