ایرانیان فرندفید را ترکاندند!

8 02 2009

راستش را بخواهید امروز بعد از خواندن پست رید رایت وب در مورد وبلاگ نویسان ایرانی در بخش نظراتش به لینکی برخوردم که من را متعجب کرد! با دنبال کردن لینک به صفحه ای برخوردم که در آن در مورد میزان استفاده از سرویس های مختلف اینترنتی را براساس میزان جستجو آن سایت در گوگل به کمک گوگل ترند ،نوشته بود.

قبلآ در مورد گوگل ترند نوشته ام.(بخوانید).

بر این اساس کاربران ایرانی بیشترین میزان جستجو فرندفید را در گوگل در جهان به خود اختصاص داده اند!. از طرفی بر اساس آمار الکسا ،ایران بعد از آمریکا ،چین و ترکیه ،چهارمین کشور از نظر تعداد بازدید کنندگان این سایت است.(لینک از مجید عزیز) و همچنین اگر فرند فید را در هر کشور بررسی کنیم ،ایران دومین کشور است که در آن فرند فید بیشترین آمار بازدید را دارد.

واقعیت این است که این آمار بالای فرندفید فارسی بیانگر چند نکته است:

اول اینکه نباید فراموش کنیم که درصد بالایی از تعداد کاربران فرندفید فارسی همان وبلاگ نویسان فارسی زبان هستند.و با توجه به تعداد بالای وبلاگ نویسان فارسی زبان در سرویس های مختلف و همچنین تمایل و اشتیاق شدید ما ایرانی ها برای رکورد زدن! می توان انتظار داشت که به زودی ایران در صدر لیست فوق قرار گیرد.

از طرفی باید از چیز دیگری هم غافل نشویم . آن هم مسئله ی همیشگی مسدود شدن این سایت است.واقعیت این است که فرندفید به شدت در معرض ف ی ل ت ر شدن قرار دارد و این باعث کم شدن درصد کاربران فارسی زبان فرند فید می شود.فضای باز و البته خیلی وقت ها سیاسی فرندفید این پتانسیل را دارد که به سرنوشت خیلی از سایت های محبوب و پربازدید چون فیس بوک و اورکات و خیلی از سایت های دیگر تبدیل شود(جلوگیری از این یکی دیگر خیلی دست ما نیست!)

البته این مسئله در مورد بخش کمی کار بود.همانطور که قبلآ هم گفتم که با وجود استقبال زیاد کاربران ایرانی از فرندفید متاسفانه هنوز هم که هنوز است سطح کیفی نوشته های فرندفید خیلی بالا نیست. به نظر باید کاربران فرندفید برای این مسئله هم فکری بکنند تا بتوان از این نظر هم به سطح خوبی در این زمینه برسیم.

در مورد دیگر سایت های بزرگ وضعیت کمی متفاوت است. فیس بوک با وجود مسدود بودن در خیلی از آی اس پی های ایران بازهم جزو 100 سایت پربازدید در ایران است.البته در مورد آمار های دیگر نمی توان اظهار نظر کرد چون آمارهای زیادی در مورد فیس بوک به صورت رسمی منتشر نشده است.

در هر صورت باید پذیرفت که تمایل ایرانیان به دنیای اینترنت وصف ناشدنی است و با وجود محدودیت های شدیدی چون ف ی ل ت ر ی ن گ و، سرعت بسیار پایین اینترنت کاربران و خیلی چیز های دیگر بازهم توانسته اند که نام خود را دنیا در جمع بزرگان قرار دهند. این نکته را فراموش نکنیم که کاربران آمریکایی( به عنوان کاربران درجه یک اینترنتی در دنیا) در استفاده از اینترنت با هیچ محدودیتی مواجه نیستند و امکان دسترسی به همه ی سایت های اینترنتی را با بالاترین کیفیت ممکن را دارند و همچنین نمی توان از تفاوت های جمعیت ایران و آمریکا و درنتیجه ضریب نفوذ اینترنت گذشت . پس فراموش نکنیم که با همه ی این عوامل که به کاربران ایرانی فاز منفی می دهند ،بازهم توانسته ایم به رتبه ای خوب از نظر کاربران اینترنتی در دنیا برسیم.

با آرزوی موفیت برای همه ی کاربران اینترنت ایرانی مطالب مرتبط:این ها را بخوانید

دانلود مقاله به صورت pdf


کارها

Information

5 responses

9 02 2009
اردشیر

این مورد که ایرانی‌ها رتبه‌ی اول در اون لیست دارن حقیقت نداره، شاید اون روزی که اون وبلاگ مطلبش رو نوشته رتبه بندی به اون شکل بوده ولی در حال حاضر ایتالیا اول هستش و ایران جزو هفت کشور اول نیست.
http://www.google.fr/trends?q=friendfeed
اینجا می‌تونید ببینید

10 02 2009
Reza

اردشیر جان الان هم که من دارم صفحه ی گوگل ترند را نگاه می کنم ،ایتالیا در رده ی چهارم است و آمریکا اول.واقعیت این است که این سایت ها بسته به هروز این بررسی را انجام می دهند و بسته روز ممکن است متفاوت باشد.البته من در بالا هم لینک منبعی را که از آن این اطلاعات را گرفته ام نوشته ام.

10 02 2009
اردشیر

درست است رضا جان، این اطلاعات روزانه است و بسیار متغیر.اما اصل مطلب همان بود که گفتید. باید سعی کرد که محتوای تولید شده توسط ایرانیان در فریندفید (و سایر وبسایت‌های وب 2.0) ارتقا کیفی پیدا کند…

20 02 2009
لینکهای امروز 2 اسفند 87 (185 لینک) « لینکهای داغ از سراسر وب

[…] 35- ایرانیان فرندفید را ترکاندند! […]

19 04 2009
آموزش و مقاله (181 لینک) « لینکهای داغ از سراسر وب

[…] 152- ایرانیان فرندفید را ترکاندند! […]

بیان دیدگاه